خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه قدرت و اهمیت آن با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 68/714 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
«برل» متذکر میشود که قدرت، یکی از اساسیترین عناصر موجود در هر یک از سطوح سازمان انسانی است. همچنین «زالزنیک» به روشنی توضیح داده است که رقابت برای کسب قدرت در همهی ساختارهای سیاسی اتفاق میافتد و سازمان های تجاری نیز از آن مستثنی نیستند. سرانجام، «بیرستد» معتقد است که در هر مجمعی، قدرت باید در زمرهی مهمترین عنصر تشکیلاتی تلقی شود و جایگاه نخست را در مجموعهی عناصر هر تشکلی، به خود اختصاص دهد تا سازمان بتواند دوام و پایداری لازم را کسب کرده و هنجارهای خود را اعمال کند.
فهرست مطالب
2-3- قدرت 46
2-3-1- اهمیت قدرت 46
2-3-2- تعاریف قدرت 48
2-3-3- قدرت در سطوح مختلف سازمان 49
2-3-3-1- قدرت در سطح عمودی 50
2-3-3-1-1- منابع قدرت مدیران ردهی عالی سازمان 50
2-3-3-1-2- منابع قدرت مدیران رده میانی سازمان 53
2-3-3-1-3- منابع قدرت مدیران ردهی پایین سازمان 53
2-3-3-2- قدرت در سطح افقی 55
2-3-4- روابط قدرت 56
2-3-4-1- رابطه صف و ستاد 57
2-3-4-2- تشکیل دستهها و ائتلاف 58
2-3-5- منابع قدرت بر اساس پژوهشهای فرنچ و راون 59
2-3-6- انواع رویکردها به قدرت 61
2-3-6-1- راسل و قدرت 61
2-3-6-2- هیکس، گولت و قدرت 63
2-3-6-3- گالبرایت و قدرت 64
2-3-6-4- اتزیونی و قدرت 66
2-4- پیشینه تحقیق 67
2-4-1- پیشینه داخلی 67
2-4-2- پیشینه خارجی 71
2-5- نتیجه گیری کلی 74
منابع