خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مسئولیت پذیری و خود متمایز سازی با فرمت docx در قالب 42 صفحه ورد
تعداد صفحات | 42 |
حجم | 47/201 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
در آموزش مسئولیت به کودکان سه عامل ارزشها ، طرز تلقی و مهارت ها تاثیر دارند. ارزشها و اعتقادهای خانواده درباره مسئولیت و نوع آن ، تعیین کننده دامنه فعالیت والدین در جریان آموزش مسئولیت می باشد. طرز تلقی والدین در باره میزان آزادی کودکان در داخل خانواده و دادن اجازه به آنها جهت ابراز احساسات نیز می تواند عامل دیگری در جریان آموزش مسئولیت به کودکان محسوب گردد. بدیهی است که تبحر و مهارت والدین در زمینه روشهای تربیت کودک و نحوه مواجهه با رفتارهای کودک در موارد متعدد نیز میتواند عامل تعیین کننده دیگری در آموزش به مسئولیت به کودکان باشد. آموزش مسئولیت به کودکان باعث رشد توانایی و شکوفایی استعدادهای آنها می شود و باعث می شود که آنها بعدا با مشکلات به راحتی کنار آمده و مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرند(شفیع آبادی ،1372).
فهرست مطالب
مسئولیت پذیری
الف- تعاریف و مفاهیم
ب- نظریه های مسئولیت
پژوهش های انجام شده
تعریف خود متمایز سازی
الف- اشکال تمایز یافتگی
ب- اجزاء تمایز یافتگی
ج- واکنش عاطفی
د- گسلش عاطفی
ه- آمیختگی با دیگران
ی- جایگاه من
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه نظریه های ارتباطی و رسانه ها با فرمت docx در قالب 45 صفحه ورد
تعداد صفحات | 45 |
حجم | 86/633 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
در حوزۀ علوم ارتباطات اجتماعی، تحقیقات بسیاری از سوی اندیشمندان این حوزه، در خصوص تأثیرگذاری رسانههای جمعی بر مخاطبان (در حوزههای مختلف) انجام شده است و بر مبنای آنها نظریههای بسیاری ارائه گردیده است. در این خصوص، با توجه به منابع موجود میتوان دو رویکرد کلی را در حوزۀ تأثیرگذاری رسانهها بر مخاطبانشان شناسایی کرد. رویکرد نخست، به رویکرد «رسانههای قدرتمند» موسوم است و نظریاتی که در این گروه جای میگیرند، بر این نکته تأکید دارند که رسانهها به خودی خود (بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی)، تأثیرات عمیق و ماندگاری بر نگرشها، افکار و رفتار مخاطبانشان دارند. در واقع موافقان این رویکرد، رسانهها را قدرت بلامنازعی در شکلدهی به افکار، عقاید، نگرشها و رفتارهای مخاطبانشان تلقی میکنند.
فهرست مطالب
1ـ1ـ2ـ2ـ رویکرد رسانههای قدرتمند
1ـ1ـ1ـ2ـ2 ـ دیدگاه بومشناسی رسانهها (شکل قدرتمند رسانه)
2ـ1ـ1ـ2ـ2 ـ دیدگاه محتوای قدرتمند رسانه
1ـ2ـ1ـ1ـ2ـ2ـ نظریۀ گلوله (گلولۀ جادویی)
2ـ2ـ1ـ1ـ2ـ2ـ نظریۀ مارپیچ سکوت
3ـ2ـ1ـ1ـ2ـ2ـ نظریۀ برجستهسازی
4ـ2ـ1ـ1ـ2ـ2ـ نظریۀ چارچوبسازی
5ـ2ـ1ـ1ـ2ـ2ـ نظریۀ کاشت
6ـ2ـ1ـ1ـ2ـ2ـ نظریۀ وابستگی
2ـ1ـ2ـ2ـ رویکرد رسانههای با قدرت محدود
1ـ2ـ1ـ2ـ2ـ نظریۀ استحکام
2ـ2ـ1ـ2ـ2ـ نظریۀ استفاده و خشنودی (نیازجویی)
2ـ2ـ2ـ نظریههای نگرش
1ـ2ـ2ـ2ـ الگوهای یادگیری تغییر نگرش
2ـ2ـ2ـ2ـ الگوهای شناختی تغییر نگرش
3ـ2ـ2ـ2ـ الگوهای کارکردی
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه نقش دولت در ایجاد سرمایه اجتماعی با فرمت docx در قالب 15 صفحه ورد
تعداد صفحات | 15 |
حجم | 29/521 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
سرمایه اجتماعی در یک جامعه به شدت متاثر از عملکرد دستگاههای دولتی است مهمترین عوامل عملکردی دستگاههای دولتی که می توانند بر سرمایه اجتماعی اثر بگذارند. در شرایط کنونی و باتوجه به گستردگی و پیچیدگی فعالیتهای کنونی و باتوجه به گستردگی و پیچیدگی فعالیتهای دولت، جز ازطریق مشارکت و هم اندیشی با شهروندان در یک ساختار مشارکتی راه دیگری برای ادامه حیات مدیریت دولتی وجود ندارد.شاید مهمترین بعد کیفیت در بخش دولتی، رفتارمناسب و عادلانه با ارباب رجوع آنها باشد. یکی از مسائل که موجب از میان رفتن سرمایه اجتماعی می شود رفتار ناعادلانه با مردم توسط سازمانهای دولتی است. برای ایجاد سرمایه اجتماعی کارگزاران بخش دولتی باید بر این عارضه غلبه کرده و نوعی رفتار توأم با عدالت را با دیگران برقرار سازند. از این رو، بایستی در انتخاب کارمندانی که در تماس با مراجعه کنندگان هستند، دقت ویژه کرد و آنهایی را برگزید که دارای خصوصیات بارز اخلاقی باشند. سازمانهای دولتی با سلوک و رفتار عادلانه با مردم قادر خواهندبود تا اعتماد شهروندان را به خود جلب کرده و درنتیجه سرمایه اجتماعی ایجاد کنند.
فهرست مطالب
نقش دولت در ایجاد سرمایه اجتماعی
نقش سازمانهای بخش دولتی
پیامدهای مثبت سرمایه اجتماعی
پیامدهای منفی سرمایه اجتماعی
سرمایه اجتماعی و حیثیت دموکراتیک گروه های اجتماعی
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه نوجوانی و تعارض ها با فرمت docx در قالب 26 صفحه ورد
تعداد صفحات | 26 |
حجم | 41/198 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
برخلاف عقیده رایج رابطه بیشتر نوجوانان با والدین با خصومت و طرد همراه نیست؛ گرچه اختلافاتی به چشم می خورد . از آنجا که نوجوانان نیاز دارند از نظر عاطفی و مالی مستقل از والدین باشند ، به یک هویت مستقل دست یابند و ارزشهای خود را حاکم سازند ، تعارض با والدین آغاز می گردد. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که تضادها در روابطی پدیدار می شود که سابقه طولانی از کشمکش ها با هم داشته باشند. در اغلب موارد وجود پیوند های عاطفی صمیمانه ، تعارضات را تحت کنترل در آورده و احساسات مثبت را برقرار ی سازد(بیابانگرد ،1384). رشد در دوران بلوغ ، چرخه ای بی نظیر در زندگی انسان است. دختران در این دوره تغییرات فیزیکی ، شناختی عاطفی و اجتماعی زیادی را تجربه می کنند. ارتباط مادر با دختر از دوران طفولیت مادر شروع می شود. در بسیاری اوقات دوران طفولیت مادر ، تعیین کننده دوران طفولیت دخترش خواهد بود .
فهرست مطالب
نوجوانی
تعریف تعارض
الف- موضوع تعارض در روابط مادر و دختر
ج- راهای بهبود روابط مادر و دختر
د- سرزنش مادر
ه- نظریه های تعارض
ی- نظریه سنتی
م- نظریه روانپویشی
ن- نظریه چرخه زندگی
پژوهش های انجام شده
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه هویت و دیدگاه های تکامل گرایان نمادین با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد
تعداد صفحات | 27 |
حجم | 43/248 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
شخصیت یکی از قدیمیترین و جدیترین موضوعات مورد علاقه روانشناسان به شمار میآید، هرچند در تعریف آن اتفاق نظر میان روانشناسان وجود ندارد، اما همگی در بحث از آن، بیش از هرچیز به تفاوتهای فردی توجه کردهاند و به ویژگیهایی اشاره دارند که یک فرد را از افراد دیگر متمایز میکند. شاید بتوان شخصیت را در جامعترین تعریف آن، برایند تجربههای مشترک و اختصاصی فرد به علاوه زمینههای ارثی وی و لذا نتیجه سازگاری فرد با محیط و بازسازی محیط دانست. (دوران 1388: 49 و 50) بهزاد دوران تعریفی سهجزئی از شخصیت اختیار کرده است که بنا بر آن، مفهوم شخصیت، زمینههای ژنتیک، تجربههای اختصاصی و مشترک فرد را یکجا گرد میآورد (دوران 1388: 52)
فهرست مطالب
هویت
هویت
خود
دیدگاه تکاملگرایان نمادین
نظریه گفتمانی
نظریه هویت اجتماعی
نظریه دستهبندی خود
هویت، تفاوت و معنا
تحول تاریخی هویت
عناصر ساخت هویت
مکان و فضا
زمان
فرهنگ
بحران هویت
جمعبندی و نتیجهگیری
منابع