دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای انگیزشی , دانلود فوری ادبیات نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای انگیزشی , ادبیات نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای انگیزشی کامل و قابل ویرایش
دانلود مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای انگیزشی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 80 |
حجم | 129/166 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
یکی از مکاتب مهم روان شناسی یادگیری مکتب شناختی یا شناخت گرایی است. هلیگارد و باور (1975) این مکتب را به جهان بینی خردگرایی نسبت داده اند. در این مکتب عقل یا خرد منبع اصلی دانش است و یادگیری اندیشه ها از راه تعقل و استدلال صورت می گیرد. برای خردگرایان تجارب حسی داده های نامنظم و درهم بر هم هستند که مواد خام استدلال و عقل به حساب می آیند. این داده های خام را می توان تفسیر کرد. به عبارت دقیق تر برحسب طبقات معینی از فرض های ادراکی ذاتی که ذهن با آن ها به کار تفسیبر می پرازد (هلیگارد و باور، 1975؛ سیف،1380).
روان شناسان شناخت گرا، رفتار را به صورت وسیله یا سرنخی برای استنباط و استنتاج پدیده های شناختی یا آن چه درذهن انسان می گذرد مورد توجه قرار می دهند. علایق آن ها بیشتر معطوف به فرآیندهای ذهنی است که به اعتقاد آن ها رفتار ناشی از آن هاست. به سخن دیگر، شناخت گرایان راه هایی را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهند که در آن فرد به شناسایی امور می-پردازد از این رو یادگیری برای شناخت گرایان، تغییرات حاصل در فرایندهای درونی شخص است. شناخت به آن فرآیندهای ذهنی اشاره می کند که از طریق آن ها، اطلاعاتی که از طریق حواس ما دریافت می شوند به راه های مختلف تغییر می یابند، به صورت رمز در می آیند، در حافظه ذخیره می گردند و برای استفاده های بعدی از حافظه بازیابی می شود (نی سر ، 1967 ؛ جعفری، 1388). ادراک، تخیل، حل مساله، یادآوری، بازشناسی و تفکر همه اصطلاحاتی هستند که به مراحل فرضی شناخت اشاره می کند (سیف، 1380).
فهرست مطالب
بخش اول: مبانی نظری 21
2-2-7- باورهای انگیزشی 21
2-2-7-1- تعریف انگیزه و انگیزش 21
2-2-7-2- انگیزش درونی و بیرونی 23
2-2-7-3- باورهای انگیزشی 25
2-2-7-4- اجزاء باورهای انگیزشی 29
2-2-7-4-1-خودکارآمدی: 29
2-2-7-4-2- شکلگیری باورهای خودکارآمدی 30
2-2-7-4-3- خودکارآمدی و انتظارات پیامد 32
2-2-7-4-4- خودکارآمدی در موقعیتهای تحصیلی 32
2-2-7-4-5- ارزشگذاری درونی تکلیف 35
2-2-7-4-6- اضطراب امتحان 37
2-2-8- رویکردهای مختلف انگیزشی 42
2-2-8-1- رویکرد رفتاری 42
2-2-8-2- رویکرد شناختی 44
2-2-8-3- رویکرد انسانگرایی 46
2-2-8-4- رویکرد اجتماعی – فرهنگی 48
2-2-8-5- رویکرد انتظار ضرب در ارزش 49
2-2-8-6- رویکرد شناختی – اجتماعی 49
2-2-9- رابطه خودتنظیمی و انگیزش 51
2-3- بخش دوم: پیشینه پژوهش 53
2-3-1- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور 54
2-3-2- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور 65
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق آمادگی جسمانی , دانلود فوری ادبیات نظری و پیشینه تحقیق آمادگی جسمانی , ادبیات نظری و پیشینه تحقیق آمادگی جسمانی کامل و قابل ویرایش
دانلود مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق آمادگی جسمانی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 69 |
حجم | 231/460 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
WHO آمادگی جسمانی را توانایی انجام کار عضلانی با حالتی رضایت بخش تعریف می کند [1]. نتایج مطالعات نشان می دهد همچنان که افراد به آگاهی بیشتری درباره اهمیت آمادگی جسمانی دست می یابند، برای رسیدن به آن بیشتر تلاش می کنند [37]. یکی از راه های به دست آوردن سلامتی و تندرستی،فعالیت بدنی منظم و افزایش آمادگی جسمانی است. پژوهش ها نشان می دهند افرادی که تمرین بدنی منظم انجام داده اند و آمادگی جسمانی مناسبی را کسب کرده اند کمتر دچار خطرات ناشی از کم تحرکی می شوند[22].
اساسا سطوح بالای شاخص های تندرستی، بهداشتی و قابلیت های جسمانی می تواند نشان دهنده سلامت و توانمندی یک جامعه باشد [38]. عموما برای گسترش اجزای خاص آمادگی جسمانی می توان فعالیت های ورزشی را به روشی منظم و سازمان یافته اجرا کرد . جلسات ورزشی باید تحریک لازم را برای گسترش اجزای آمادگی جسمانی تأمین کرده و این جلسات با ید شرا یطی فراهم کنند که وقتی بدن در معرض آنها قرار می گیرد عملکردهای معینی توسعه یابد [39].
فهرست مطالب
Article I. 1-8. تعریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات و واژه ها: 12
Article II. 2-2-2-7. آمادگی جسمانی: 22
(a) 2-2-7-1. مقدمه: 22
(b) 2-2-7-2. تعریف: 22
(c) 2-2-7-3. تعریف از منظر محققان: 23
(d) 2-2-7-4. مزایا: 24
2-2-8. فاکتورهای آمادگی جسمانی: 24
2-2-9. اصطلاحات آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت 25
(e) 2-2-9-1. آمادگی قلبی ـ عروقی: 25
(f) 2-2-9-2. قدرت: 25
(g) 2-2-9-3. انعطاف پذیری: 26
(h) 2-2-9-4. ترکیب بدنی: 26
2-2-10. مزایای فیزیولوژیک آمادگی جسمانی: 27
(i) 2-2-10-1. دستگاه عضلانی و استخوانی: 27
(j) 2-2-10-2. دستگاه قلب و گردش خون: 27
(k) 2-2-10-3. دستگاه تنفس و ریه ها: 27
(l) 2-2-10-4. دستگاه گوارشی و دفعی: 28
(m) 2-2-10-5. دستگاه اعصاب: 28
(n) 2-2-10-6. ترکیب بدن: 28
(o) 2-2-10-7. دیگر مزایای فیزیولوژیک: 28
2-2-11. مزیت اجتماعی آمادگی جسمانی: 29
2-2-12. مزیت روان شناختی آمادگی جسمانی: 29
2-2-13. سلامتی: 29
2-2-14. سلامت روانی: 30
2-2-15. عزت نفس: 30
(p) 2-2-15-1. تعریف: 30
(q) 2-2-15-2. نظر محققان: 31
(r) 2-2-15-3. مزایای عزت نفس: 32
2-2-16. آمادگی جسمانی و روانی: 35
Article III. 2-3. بررسی ادبیات و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق : 36
2-3-1. آمادگی جسمانی وعوامل آن: 36
(a) 2-3-1-1. پژوهش های داخلی: 37
(b) 2-3-1-2. پژوهش های خارجی: 38
2-3-2. ورزش و سلامت روانی:
(c) 2-3-2-1. پژوهش های داخلی:
(d) 2-3-2-2. پژوهش های خارجی:
2-3-3. ورزش و عزت نفس:
2-5- پیشینه تحقیقاتی
2-5-1- پیشینه داخلی
2-5-2- پیشینه خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری کنشی , دانلود فوری ادبیات نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری کنشی , ادبیات نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری کنشی کامل و قابل ویرایش
دانلود مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق انعطاف پذیری کنشی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 52 |
حجم | 177/807 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
محققین روانشناس مدتی طولانی است که دریافته اند، عوامل فشارزای عمده زندگی می توانند منجر به تضعیف سلامت روانی و عملکرد اجتماعی فرد شده و آسیب های روان شناختی در وی ایجاد کند.این وضعیت به خوبی شناخته نشده است که چگونه بیشتر مردم تروما و رویدادهای مصیبت بار زندگی را تجربه می کنند بدون اینکه سلامت روانی شان تضعیف شود و دچار بیماری های روانی شوند و در بعضی شرایط نیز به نظر می رسد، افراد با وجود تجارب سختشان پیشرفت نیز داشته اند. چنین افرادی، کسانی هستند که دارای ویژگی های روان شناختی انعطاف پذیری کنشی هستند، چرا که توانسته اند خود را با عوامل فشارزای زندگی شان با وجود آن شرایط سخت وفق دهند. انعطاف پذیری خود به انعطاف پذیر بودن ما در تعدیل کردن، تنظیم کردن، با تغییر دادن سطح کنترل خود برای روبرو شدن با تغییرات در محیط ما اشاره دارد.
آنهایی که خود انعطاف پذیری دارند، آدم هایی انعطاف پذیر و سازگار بوده و می توانند میزان کنترل خود را در صورتی که شرایط ایجاب کند، زیاد یا کم کنند (حسینی، 1391). انعطاف پذیری کنشی به عللی می تواند در تحقیقات و تجربیات مفید واقع شود:
1- اطلاع از تاب آوری و آسیب پذیری و عوامل محافظت کننده و خطرساز اختلالات روانی و شناسایی علل آنها و این موضوع با نیاز به توجه به روابط بین حوادث قبلی و نتایج فعلی زندگی تأکید می کند و به استثناءها پیش از عواقب پیش بینی شده توجه می نماید.
2- ایده ی تاب آوری باعث امیدواری در تجارب بالینی می شود و به هر حال مزیت عمده آن این است که خواهیم دانست که بسیاری از بچهبه سرنوشت گردن نمی نهند و تسلیم نمی شوند (آدلمن ، 2005).
تاب آوری پنج خصوصیت مهم دارد که در زیر ذکر شده اند:
1- تاب آوری یک روند پویا و دینامیک است نه یک وضعیت ثابت؛
2- تاب آوری موقعیتی است.یعنی یک رفتار سازگارانه در یک موقعیت ممکن است در موقعیت دیگر ناسازگار باشد؛
3- تاب آوری محصول تعامل ویژگی های شخصیتی ذاتی با فاکتورهای محیطی است؛
4- تاب آوری در موقعیت هایی که چندین ریسک وجود دارد پیچیده تر است؛
5- تاب آوری می تواند آموختنی باشد (آریایی،1389).
فهرست مطالب
مفهوم انعطاف پذیری کنشی 6
روانشناسی انعطاف پذیری یا تاب آوری 9
تعاریف انعطاف پذیری کنشی 11
ویژگی های افراد دارای انعطاف پذیری کنشی 12
روش های ایجاد انعطاف پذیری کنشی 13
دیدگاه های انعطاف پذیری کنشی 14
راه های ارتقای انعطاف پذیری کنشی 18
نقش محیط در انعطاف پذیری کنشی 19
باورهای فراشناختی 21
بازنگری پژوهش ها 24
2-5- پیشینه تحقیقاتی
2-5-1- پیشینه داخلی
2-5-2- پیشینه خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق کمرویی , دانلود فوری ادبیات نظری و پیشینه تحقیق کمرویی , ادبیات نظری و پیشینه تحقیق کمرویی کامل و قابل ویرایش
دانلود مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق کمرویی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 41 |
حجم | 94/735 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
کمرویی یک مشکل فردی بی سر و صداست و چنان شایع گشته که می توان آن را یک بیماری اجتماعی نامید؛ زیرا کمرویی موجب اضطراب اجتماعی، هراس اجتماعی، عدم اعتماد به نفس، نداشتن مهارتهای اجتماعی و عدم سازگاری با جمع می شود(زیمباردو، 2000).کمرویی یک ناتوانی و معلولیت فراگیر اجتماعی است. در هر جامعه درصد قابل توجهی از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با این اختلال رفتاری و بازدارندة رشد شخصیت اجتماعی مواجهند.
در بسیاری از مواقع، کمرویی، اصلیترین مانع شکوفایی قابلیتها، خلاقیتها و ایفای مسئولیتها است (افروز، 1381 ). زیمباردو(1977) بر این باورند که کمرویی یک توجه افراطی به خود، اشتغال ذهنی به افکار، احساسات و واکنشهای جسمانی خود است که میتواند حداقل شامل یک ناراحتی اجتماعی ضعیف تا یک ترس اجتماعی بازدارنده و شدید باشد . زیمباردو (2000) بر این باور است که کمرویی احتیاط مفرط در روابط بین فردی است. به ویژه افراد کمرو از ابراز وجود میهراسند، دربارة شیوة واکنش دیگران به خود بس یار حساسند و به سرعت دستپاچه میشوند و نشانه های جسمانی اضطراب مانند بالا رفتن ضربان قلب، سرخ شدن چهره و ناراحتی معده را تجربه میکنند.
فهرست مطالب
122-1-مقدمه
122-2-کمرویی
142-2-1-علل کم رویی
162-2-2-کمرویی و انزوا طلبی
172-2-3-سنین کمرویی
172-2-4-آثار و نشانه های کمرویی
192-2-5-ریشه و علل کمرویی
222-2-6-خطرات مهم تر
222-2-7-راه های پیشگیری از کمرویی در کودکان
2-5- پیشینه تحقیقاتی
2-5-1- پیشینه داخلی
2-5-2- پیشینه خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق کمرویی در کودکان , دانلود فوری ادبیات نظری و پیشینه تحقیق کمرویی در کودکان , ادبیات نظری و پیشینه تحقیق کمرویی در کودکان کامل و قابل ویرایش
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق کمرویی در کودکان که در آن مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بررسی می گردد
تعداد صفحات | 40 |
حجم | 94/765 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
طبیعی است اگر کودک یا نوجوانی قصد داشته و بخواهد برای زندگی تحصیلی سرو سامانی را فکر کرده و یا در طریق خیر و سعادتی اقدام کند ناگزیر است از جمع کناره گیری گرفته و در گوشه ای سرگرم گردد . می خواهیم بگوئیم هر آنگاه که طفل را بدو راز جمع و در گوشه ای دیدیم چنان تصوری برای ما پدید نیاید . در عین حال کسانی هم هستند که بیمارند و یا به علل احساس گناه همواره در کار تنبیه خویشند و یا خویش را مستحق عذاب می دانند و بدین خاطر سر از عزلت و انزوا در می آورند.
آدمی در ابتدا بسان شاخه ی تری است که به هر شکلی در می آید و شخصیت او رفته رفته و در ارتباط با محیط اطراف ساختار اصلی خود را بدست می آورد . خانواده دنیای نخستین کودک را تشکیل می دهد و شخصیت او در ابتدای امر به تیغ از برخوردها و مراقبت هایی که از وی در آن به عمل می آید . قوام می یابد و ساخته می شود . حتی در یک خانواده که نحوه ی تعلیم و تربیت به طور کلی برای تمام فرزندان آن یکسان باشد ، بهره گیری خاص هر یک از آن ها ، از این امر به علت عوامل متعددی که به چگونگی تعلیم و تربیت در خانواده و برخورداری فردی از آن بستگی پیدا می کند ، تفاوت خواهد داشت : مثل میل و رغبت عمیق کودک ، وضع زناشویی والدین به هنگام تولد کودک ، ساختار جسمانی طفل و غیره .
با این ترتیب ، هنگامی که کودک نشانه هایی از خجلت از خود بروز می دهد که معمولاً این علائم را در خواهران و برادران او نمی توان یافت ، آنگاه باید در صدد یافتن انگیزشهای دیگری بر آمد که این حالت را در او به وجود آورده و به عبارت بهتر طبیعت روابط مشخصی که او را هدف خود قرار داده ، معین و معلوم ساخت : بیشتر اوقات خجالت هنگامی در طفل ایجاد می شود که او در متن زندگی روزمره خانوادگی (روابط ، تعلیم و تربیت) قادر به فراهم ساختن تگیه گاه مطمئنی برای ساختن و تثبیت شخصیت خود نمی شود . این کمبود در کودک نوعی ترس مفرط از مقابله با تجارب و وقایع تازه و عجِب در محیط خانوادگی به وجود می آورد . فرد کمرو خود کار خویش را به قاعده و درست می پندارد ، اطرافیان و مربیان باید مواظب باشند که بر آن صحه نگذارند که با کمروها باید با ظرافت خاصی رفتار کرد
فهرست مطالب
122-1-مقدمه
122-2-کمرویی
142-2-1-علل کم رویی
162-2-2-کمرویی و انزوا طلبی
172-2-3-سنین کمرویی
172-2-4-آثار و نشانه های کمرویی
192-2-5-ریشه و علل کمرویی
222-2-6-خطرات مهم تر
222-2-7-راه های پیشگیری از کمرویی در کودکان
2-5- پیشینه تحقیقاتی
2-5-1- پیشینه داخلی
2-5-2- پیشینه خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم