دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1961 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 94 |
پاورپوینت بهره برداری و مدیریت محصول یا خدمات
مدیریت
مدیریت عبارتست از انجام کار از طریق و با استفاده از دیگران
Follet
مدیریت عبارتست از فرآیند تصمیم گیری Simon
مدیریت عبارتست از فرآیند رسیدن به اهداف سازمانی از طریق درگیرشدن در چهار وظیفه برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل Bartol
فرآیند مدیریت
Henry Fayol
1- برنامه ریزی 2- سازماندهی 3-هماهنگی 4- فرماندهی 5- کنترل
Harold Koontz
1- برنامه ریزی 2-سازماندهی 3- ستادگزینی 4- فرماندهی 5-کنترل
William Guleick (POSDCORB)
1- برنامه ریزی 2- سازماندهی 3- ستادگزینی 4- هدایت و رهبری 5- هماهنگی 6- گزارش دهی 7- بودجه بندی
Modern View
1- برنامه ریزی 2- سازماندهی 3- رهبری 4- کنترل
مهارتهای مدیریت
1- مهارتهای فنی
آگاهی از نحوه انجام دادن کار و داشتن دید تخصصی به حوزه مورد بررسی
2- مهارتهای انسانی
توانایی انجام کارها با دیگران و به یاری آنها که باعث شناخت انگیزش و بکارگیری رهبری موثر در باره آنها میشود.
3- مهارتهای ادراکی
توانایی در نظر گرفتن سازمان، اجزا و روابط فیمابین آن اجزا در قالب یک کل
Robert L. katz
لستر واندرمن:
ندای عصر انقلاب صنعتی تولیدکننده ای را نشان می داد که می گفت « این محصولی است که من تولید میکنم ، آیا آن را خریداری خواهید کرد ؟ در عصراطلاعات، مصرف کننده ازتولیدکننده میپرسد ، این چیزی است که من می خواهم ، آیا آیا آنرا تولید خواهید کرد ؟