روش تحقیق بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی سبک (داخلی - خارجی)

سه‌شنبه 12 دی 1396 ساعت 02:56
کشور ایران به دلیل داشتن انواع پوست بز و گوسفند از تولید کنندگان عمده پوست و چرم سبک محسوب می‌شود و به علت آب و هوای نیمه خشک پوست گوسفند و بز ایران از مرغوبیت بالایی برخوردار است ولی متأسفانه دامداران کشور به دلیل کم ارزش قلمداد نمودن پوست و پشم و اینکه نوع تغذیه در ایران بیشتر به گوشت گوسفند اختصاص دارد و همچنین به علت نداشتن آگاهی و انگیزه لازم
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل doc
حجم فایل 168 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 79
روش تحقیق بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی سبک (داخلی - خارجی)

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

فهرست مطالب

فصل اول طرح تحقیق... 1

بیان موضوع یا تعریف مسأله: 2

ضرورت انجام تحقیق: 4

پیشینه تحقیق: 5

فرضیات.... 6

تعریف عملیات متغیرها: 7

نوع تحقیق و دلایل آن: 7

ابزار گردآوری داده ها: 8

جامعه آماری: 8

مراحل انجام تحقیق: 8

تعریف مفاهیم: 8

محدودیت ها 12

فصل دوم ادبیات تحقیق.. 13

تاریخچه استفاده از پوست، چرم و چرمسازی: 14

تکنولوژی (فن آوری) در صنعت چرم. 21

مراحل ساخت چرم. 28

عوامل مؤثر بر کیفیت پوست و چرم 30

الف- پوست: 30

ب- چرم: 33

انواع چرم و موارد استفاده از آن: 35

انواع محصولات چرمی: 37

بخش دوم مباحثی در باب صادرات و ابعاد مدیریتی آن.. 39

تجارت بین الملل و کشورهای روبه توسعه 40

جایگاه صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور. 42

آثار جانبی افزایش ظرفیت های تولیدی... 42

نقش صادرات غیر نفتی در ایجاد اشتغال.. 43

تعریف استراتژی... 45

نقش و جایگاه صادرات غیر نفتی در استراتژی های توسعه اقتصادی... 45

الف- استراتژی جایگزینی واردات... 45

ب- استراتژی توسعه صادرات: 47

انواع استراتژی های رقابتی عام. 48

رهبری در هزینه. 50

تمایز محصول. 51

تمرکز (محدودنگری) 53

میانه روی.. 55

تعریف بازاریابی: 57

استراتژی های عمده تقسیم بندی بازار. 58

1- استراتژی بازاریابی یکسان.. 59

2- استراتژی بازاریابی تفکیکی... 59

3- استراتژی بازاریابی تمرکزی... 60

ارزشیابی و انتخاب استراتژی تقسیم بندی بازار. 61

تقسیم بندی بازار های بین المللی... 63

استراتژی توسعه آمیخته بازاریابی 65

آمیخته محصول. 66

اهمیت قیمت در آمیخته بازاریابی 68

آمیخته تشویق و ترفیع. 70

اجزای تشویق و ترفیع. 71

توزیع فیزیکی در آمیخته بازاریابی 72

تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی... 73

1- ارزیابی اوضاع و احوال و محیط بازاریابی بین الملل.. 74

2- تصمیم به فعالیت در سطح بین‌الملل (Deciding wether to go abroad) 83

3- تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین‌الملل (Deciding Which market to enter) 85

4- تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین‌المللی (Diciding how to enter the market) 87

5- تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بین‌الملل (Deciding on the markting program) 96

6- تصمیم در مورد نوع سازمان بازاریابی بین‌الملل (Diciding on the marketing organizition) 103

فصل سوم - روش تحقیق... 107

مقدمه. 108

روش تحقیق.. 108

روش جمع آوری اطلاعات.... 108

منابع اطلاعات ثانویه. 109

منابع اطلاعات اولیه. 110

روش اجرای پرسشنامه. 110

جامعه آماری: 111

نمونه آماری... 111

تهیه و تنظیم پرسشنامه. 113

نحوه توزیع سوالات پرسشنامه. 114

روشهای آماری مورد استفاده. 116

فصل چهارم - جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها 119

مقدمه. 120

اطلاعات مربوط به ویژگیهای مدیران مراکز نمونه گیری شده. 120

آماره آزمون. 125

سوالات مربوطه: 127

بررسی فرضیه 2: 129

آماره آزمون: 129

آزمون فرضیه 2: 129

جداول آزمون فرض گروه نمونه مراکز صنعتی... 129

بررسی فرضیه 3: 138

آماره آزمون.. 138

جداول آزمون فرض گروه نمونه مراکز صنعتی... 139

سوالات مربوطه: 141

بررسی فرضیه 4: 145

آزمون فرضیه 4: 146

آزمون فرضیه 4: 147

سوالات مربوطه: 148

بررسی فرضیه 5: 151

آزمون فرضیه 5: 151

تذکر: 153

سوالات مربوطه: 154

بررسی فرضیه 6: 156

آماره آزمون: 156

آزمون فرضیه 6: 156

سوالات مربوطه: 158

فصل پنجم - نتیجه گیری و پیشنهادات... 161

نتیجه گیری... 162

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 1: 162

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 2: 163

نتایج بدست امه در ارتباط با فرضیه 3: 165

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 4: 167

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 5: 169

پیشنهادات.... 171

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 1: 171

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 2: 173

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 3: 177

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 4: 178

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 5: 180

پیشنهادات در ارتباطات با فرضیه 6: 182

سایر پیشنهادات.... 184

سایر پیشنهادات.... 185

توصیه به سایر دانشجویان محققین.. 188

منابع: 190

بیان موضوع یا تعریف مسأله:

کشور ایران به دلیل داشتن انواع پوست بز و گوسفند از تولید کنندگان عمده پوست و چرم سبک محسوب می‌شود و به علت آب و هوای نیمه خشک پوست گوسفند و بز ایران از مرغوبیت بالایی برخوردار است ولی متأسفانه دامداران کشور به دلیل کم ارزش قلمداد نمودن پوست و پشم و اینکه نوع تغذیه در ایران بیشتر به گوشت گوسفند اختصاص دارد و همچنین به علت نداشتن آگاهی و انگیزه لازم جهت حفظ و حراست از این ثروت ملی، توجه لازم را مبذول نمی‌دارند و از سالیان گذشته انواع پوست، سالامبور و محصولات نیمه ساخته چرمی‌از کشور ما با دیدگاه سنتی صادر گردیده است که عمده صادرات ایران بر حسب آمار موجود مختص به صدور سالامبور و کراست بوده است و این در حالی است که می‌توان ارزش افزوده زیادی را از طریق تولید محصولات ساخته شده چرمی‌به وجود آورده و به تبع آن درآمد ارزی بالایی را تحصیل نمود. بویژه اینکه محصولات چرمی‌از تنوع بالایی برخوردار بوده به نحوی که تنوع این محصولات بالغ بر 60 نوع می‌گردد و هر ساله در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی نمایشگاههای محصولات چرمی‌به نمایش گذاشته می‌شود که متأسفانه نقش کشور ما علی رغم امکانات بالقوه و بالفعل در این نمایشگاهها بسیار کم رنگ می‌باشد، برای مثال در سال 1376 در نمایشگاههای جهانی چرم و البسه چرمی‌در پاریس و بولونیا ایتالیا و بارسلون اسپانیا و دوسلدورف آلمان در کنار کشورهای پیشرفته جهان، کشورهای ترکیه، هندوستان، پاکستان، بنگلادش، اتیوپی و بورکینافاسو دارای چندین غرفه بودند ولی هیچ اثری از محصولات و صنعتگران ایران و پرچم مقدس جمهوری اسلامی‌ایران نبود.

قطعاً وجود چنین نقیصه ای برایند عوامل متعددی است که شناخت آنها و بویژه حرکت در جهت رفع موانع، این امکان را فراهم خواهد ساخت تا به گونه ای شایسته استعداد و ظرفیت های خود را در صحنه بین الملل عرضه نماییم.

پژوهشگر در این تحقیق، به دنبال تبیین و تحلیل متغیرها و عواملی است که صادرات محصولات کشور را چه به صورت مثبت و چه منفی، تحت تأثیر قرار می‌دهند و از این طریق ضمن بیان این عوامل، راه کارهای مناسب جهت بهبود و ارتقاء صادرات محصولات چرمی‌را پیشنهاد خواهد کرد. در واقع مسأله اصلی تحقیق این است که موانع موجود بر سر راه صادرات محصولات چرمی‌سبک شناسایی شده و گامهایی را که در جهت رفع این موانع می‌توان برداشت تعیین کرد.

هدف از مطالعه موضوع:

1- دستیابی به تصویر وضعیت موجود به ویژه ترسیم مسائل و مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان محصولات چرمی‌سبک.

2- کمک به سیاست گذاران در امر صادرات و فروش محصولات چرمی‌و توجه بیشتر به ارزش افزوده ای که از این طریق بدست خواهد آمد.

3- فراهم آوردن مبنایی برای مراجعه استفاده کنندگان در زمینه صادرات و فروش محصولات چرمی‌به دلیل اطلاعات جمع آوری شده در این خصوص.

4- جلب توجه دست اندرکاران تولید و صادرات محصولات چرمی‌سبک به ضرورت تحول در بینش و شیوه های انجام کار.

ضرورت انجام تحقیق:

متأسفانه پوست به عنوان یک ماده اولیه ارزشمند مورد بی لطفی قرار گرفته است و قرنها توسط افراد خواص با دیدگاه سنتی و صرفاً برای منافع کوتاه مدت و بدون توجه به ارزش افزوده زیادی که می‌تواند ایجاد نماید صادر گردیده است و به تبع آن صنعت چرم ایران نیز علیرغم امکانات بالقوه و بالفعل نتوانسته است جایگاه خود را تثبیت نماید.

ایران با پرورش 48 میلیون رأس گوسفند (84/3% گوسفند جهان) و 16 میلیون رأس بز (3% بز جهان) سهم کمی‌از صادرات را عهده دار می‌باشد[1]. کشتار سالانه انواع دام سبک و سنگین در کشور ایران 30 میلیون رأس می‌باشد که بعبارتی روزانه 82000 رأس را شامل می‌شود که 70000 رأس آن سبک می‌باشد و با احتساب روزهای کار در سال، معدل روزانه 92000 جلد پوست سبک می‌باشد[2]. همانطور که گفته شد عمده صادرات ایران بصورت سالامبور و چرم نیمه تکمیل شده می‌باشد و اکثراً مرغوبترین پوستها به خارج صادر می‌گردد. و تولید کننده چرم و البسه چرمی‌داخلی مجبور است از پوست و چرم با کیفیت پایین تر استفاده نماید.


[1] مشرقی- مجید رضا (مدیر عامل شرکت پوست و چرم خراسان) «با حمایت جدی از صنعت پوست و چرم، آرزوی دیرینه صادرات بدون نفت را تحقق بخشیم». ماهنامه جاده ابریشم-سال اول-پیش شماره-اسفند 76- ص 65

[2] حمیدی- رضا (رئیس هیأت مدیره شرکت چرم مشهد)- سخنرانی جلسه افتتاحیه کارخانجات این شرکت با حضور وزیر محترم صنایع- 9/3/77


 برای اولین بار در ایران  

برای ثبت آگهی های فروش و تبلیغاتی کسب و کار خود بر روی گزینه زیر کلیک کنید

ثبت آگهی رایگان اینجا کلیک کنید

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.